logotype
logotype logotype logotype logotype

Review - Susanna in Le Nozze di Figaro

Seattle Opera

[...] Most notable was soprano Laura Tatulescu in the demanding role of Susanna, the feisty, adorable, intelligent chambermaid who conspires with Figaro and the Countess to humble the arrogant, philandering Count. Tatulescu proved herself a supremely talented comedic actor and singer. [...]

SGN - 22 January 2016

[...] Laura Tatulescu made her debut in Seattle with Susanna. The role matches nicely her vocal features and her energetic and cunning Susanna was one of the highlights of the production. [...]

Opera World - 20 January 2016

[...] Laura Tatulescu’s feisty Susanna and John Moore’s complex Count were standouts [...]

The Seattle Times - 17 January 2016

 

Mostly Mozart Festival, New York

[...] The soprano Laura Tatulescu is a sweet-voiced and feisty Susanna [...]

New York Times - 12 August 2013

 

[...] Laura Tatulescu made outstanding contributions in her many ensemble numbers, and gave a lovely account of her only aria, ‘Deh vieni, non tardar’ [...]

Classical Source - August 2013

Konzerhaus Berlin, Saisoneröffnung

[...] Laura Tatulescu ist eine bezaubernde Susanna, um die sich der Graf, Figaro und nicht zuletzt das Publikum reißen. Man muss sie ganz einfach lieben, was der gewitzte Mozart schon immer wusste [...]

Morgenpost - August 2013

Glyndebourne Festival

[...] Laura Tatulescu was a formidably feisty Susanna; she kicked, screamed, slapped and raged yet her acting skill failed to dim a sensationally clear and powerful soprano which soared mellifluously above the orchestral score [...]

Sussex Express - 11 June 2013

 

[...] But it is Laura Tatulescu who steals the evening with a feisty Susanna, full of energy in both her singing and her physical presence on stage [...]

thelatest.co.uk - 8 June 2013

 

[...] Tatulescu’s Susanna is outstanding, witty, personable, agile-voiced but able to flood with warmth at the right moment, which “Deh vieni” certainly is, even though its passion – so typically of Mozart – is spurious, fed by anger [...]

The Arts Desk - 9 June 2013

 

[...] Adam Plachetka and Laura Tatulescu are excellently matched as Figaro and Susannah, technically assured and confidently acted [...]

Financial Times - 10 June 2013

 

[...] Susanna, the driving force of so much of the action, is taken by Laura Tatulescu, yet another Glyndebourne newcomer, vocally at the top of her game and further evidence of this house’s uncanny ability to recruit young newcomers of the highest quality [...]

Gramophone - 10 June 2013

 

It will be very surprising if Laura Tatulescu’s Susanna [...] does not become a well known feature of all the other leading opera houses

Music OMH - 9 June 2013

 

[...Susanna did much to come to the galvanising rescue of Figaro, and Laura Tatulescu’s performance was consistently the best thing of the evening [...]

Classical Source - June 2013

 

Vienna State Opera

Laura Tatulescu sang als Susanna ihre erste grosse Rolle mit einer selbstverstaendichkeit und Ueberzeugungskraft, das mann sich auf weitere freut.

Kurier - Wien

 

Wo beginnen? Vielleicht mit der neuen, plötzlich angesetzten Susanne, die – eine in den USA geborene Rumänin – in der Staatsopernzeitschrift gleich einen zweiseitigen Artikel zum Einstand bekam. Laura Tatulescu ist unglaubliche 25 Jahre jung und war eine Susanne, die einmal an meine beiden Lieblingsinterpretinnen (Reri Grist und Ileana Cotrubas, lang, lang ist’s her) herausreichen könnte – sie hat die Statur für die Rolle, den Glockenklang mit Seelenton und den Instinkt, die unglaubliche Vielschichtigkeit dieser Figur zu spielen – die Verliebtheit in Figaro, die Verlockung durch Cherubin, den Weibchen-Instinkt, sich gegen den Grafen zu wehren, den Grimm über die letztendliche Wehrlosigkeit von Frauen ihres Standes inbegriffen, die weibliche Loyalität der Gräfin gegenüber… Es scheint, als ob diese junge Sängerin die Erfahrung von hundert Susannen-Abenden hinter sich hätte, so sicher steht sie in der Rolle und auf der Bühne.

Der Neue Merker  - Renate Wagner 

2024 All rights reserved Laura Tatulescu